Çocuklarda Pektus Hastalığı ve Erken Teşhis

Pektus hastalığı doğumsal bir anomali ve doğal olarak da pektus ile doğan bütün çocuklarda doğduğu sırada fark edilmesi gerekli. Fakat aynı şekilde çocuğun göğüs kafesi de çok fazla esnek.

Her nefes alış-verişte göğüs kafesi belli bir şekle ulaşıp tekrar açıldığı için, ailenin deformiteyi fark etmesi de bu kadar zor olmaktadır. O nedenle blue çağına erene kadar çocuklarda göğüs duvarı deformitesini fark etmek oldukça zor olabilir. Genellikle aileler bize çocuklarını on üç – on dört yaşına geldikleri sırada, göğüs duvarındaki deformite derinleşmeye başladığı an fark etmekteler. Eğer aile göğüs duvarındaki deformiteyi erken fark ederse, bizim bu deformiteyi ameliyat dışı yöntemlerle tedavi etme şansımız oldukça yüksek.

Çünkü en ideal, vakum ve Orthez’le bu çocukların tedavi yaşı on iki-on üç. Eğer on iki-on üç yaşında yakalanırsa, yüzde doksan beş – doksan yediye yakın bir tedavi başarı şansı elde ediyoruz. O nedenle biz ailelere çocukların göğüs kafesindeki şekil değişikliklerini fark ettikleri an bir doktora, özellikle pektusla ilgilenen bir hekime müracaatlarını öneriyoruz. Eğer hastadaki bu deformiteyi 4-5-6 yaşında fark edersek, vakum tedavisine bu yaşlarda, bu hastalara başlayabiliyoruz. Aynı şekilde, aileler karinatuslu göğüs kafesi deformitesin 6-7 yaşlarında fark ederlerse, tedaviye bu yaşlarda başlıyoruz. Ve Orthez tedavisinin başarı şansı da aynı şekilde yükseliyor.

On altı- on yedi yaşını aşmış çocuklarda, bu ameliyat dışı tedavi yöntemleri, özellikle Orthez’in ve vakumun, başarılı olma şansı oldukça düşük. Bu çocuklarda, bu yaşı geçmelerine rağmen Orthez tedavisini kullanmaya karar verirsek, ciltte lezyonlar oluşmakta, göğüs duvarının deformiteyi düzeltme basıncı oldukça yüksek olduğu için tedavi sırasında oldukça rahatsız edici cilt lezyonları ortaya çıkabilmektedir. O nedenl erken teşhisin bu hasta grubunda ameliyat dışı yöntemlerle tedavisinde oldukça başarılı bir yeri var.