Poland Sendromu nedir? Tedavi seçenekleri nelerdir?

Poland Sendromu, göğüs duvarı pektoral majör kasının yokluğuyla karakterize bir hastalıktır. Genellikle sağ taraftaki göğüs kasının yokluğu daha sık görülür. Pektoral majör kası ile birlikte meme başının yokluğu, koltuk altı kıllarının olmaması ve göğüs duvarındaki kaburgalarının eksikliği de sıkla rastlanan deformitelerdendir. Poland Sendromunu erkeklerde kızlara göre daha fazla görüyoruz. Kızlarda meme dokusunun üçte bir oranında meme dokusunun yokluğu da söz konusu olabilir.

Bu hastalarda daha ileri yaşlarda meme replasmanı silikonla memenin diğer memeyle eşit hale getirilmesi gerekebilir. Aile genellikle göğüs duvarının o tarafında çöküklük hissiyle doktora getiriyor ve ön tanı Pektus Ekskavatum oluyor dikkatli bir muayene ile bunların bir kasının yokluğu bulunabiliyor. Bu Poland Sendromu ilk defa İngiltere’de Alfred Poland diye bir tıp öğrencisinin kadavralar üzerinde yaptığı çalışma sırasında bu kasın yokluğunu bulmasıyla ortaya çıkmıştır ve kendi ismiyle anılan bir hastalık olarak belirtilmiş.

Poland Sendromunun tedavisi için üç yöntem kullanıyoruz replasman için. Bir yağ enjeksiyonu o bölgede kasın dolgunluğunu sağlamaya çalışmak için uygulanıyor. İkincisi kas replasmanı genellikle hastanın sırtındaki latissimus dorsi kası bu öndeki pektoral kasının yerine transfer edilerek yapılıyor. Üçüncü bir yöntemde kadınlarda kullandığımız silikon meme implantı. Hastanın vücuduna göre üç boyutlu printerda hazırlanmış meme implantı yerleştirilerek orantısızlık düzeltiliyor. İdeal yaş on yedi sonrası göğüs kafesi gelişimi tamamen bittikten sonra yapılması kozmetik bir ameliyat herhangi bir fonksiyon kaybı söz konusu olmuyor hastalarda. Sadece hastaların üçte birinde Poland ile beraber göğüs duvarı deformitesi de söz konusu. Bu hastalarda Pektus Ekskavatum veya Karinatum önce tedaviyi etkiliyor daha sonra meme implantıyla bu hastanın göğsündeki bu orantısızlık düzeltiliyor.